eftertankar




Så här mitt i uppsatskursen och alldeles i slutet av mitt år som student kan jag konstatera att jag gjorde helt rätt som tog tjänstledigt ett år och att jag valde helt rätt ämne. Funderade på ett flertal andra ämnen att läsa, men psykologin lockade alltid mest och nu ser jag fram emot att få undervisa i ämnet till hösten (förhoppningsvis).

Året har gett mig ett välbehövligt andningshål, ett sätt att komma ikapp med mig själv. Njuta. Leva. Jag har kommit igång med träningen igen och känner glädje i att svettas och ta ut mig och struntar helt i att jag ser ut som en elefant med artros i många av övningarna. Senaste tiden har jag också tagit tag i min kost och även det känns helt rätt. Nu väntar en lång ledig sommar och jag tror inte, utan vet, att jag kommer att fortsätta må bra och ta hand om mig själv lite bätte.

Och apropå uppsatsen så flyter även den på helt utan problem. Det är klart annorlunda med en kvantitativ uppsats och ett resultat på en sida istället för tio, men det är en lärdom det med. Har alltid föredragit att skriva mina uppsatser enskilt, men nu tvingades vi skriva i par och det har funkat superbra. Men så valde jag också uppsatspartner med omsorg! Vi lämnar in uppsatsen nästa söndag, har oppositionsseminarium den 3 juni, kompletterar den 4 juni (vi räknar självklart med minimalt med kompletteringar! Hihi!) och sedan är detta läsår till ända. Sorgligt, men jag är verkligen mer än nöjd med att jag unnade mig detta. 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad fort det här året har gått, men det låter som att du har haft ett härligt år och kan

återvända till klassrummet med nya krafter. Kanske

alla, inte bara lärare, någon gång i livet skulle ta en paus och göra något helt annat.

2010-05-21 @ 22:03:52
Postat av: blogg_bohemen

Helt sant, alla borde unna sig ett år tillägnat sig själv ibland. Jag hoppas kunna sparar undan pengar och ta ledigt så där vart tionde år eller så. Behöver inte vara för studier, finns mycket roligt att göra i livet.

2010-05-22 @ 15:42:11
Postat av: Västmanländskan

Så härligt!

2010-05-31 @ 06:36:47
URL: http://V

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0