i sommarens soliga dagar ...

Älsklingen kollade in min blogg igår och påstod att det såg ut som att jag inte gör något annat denna sommar än läser ... vilket ju i och för sig är rätt sant ... men för er som vill ha en liten update av vad jag gör i övrigt så kommer här en resumé.

- Knallar eller cyklar till stadens bibliotek för att läsa gratistidningar (eller medhavd bok) samtidigt som jag sörplar latte och tittar på förvirrade tyskar som missat att turistbyrån fått ny adress.

- Knallar eller cyklar till det lilla kaféet på hörnet med stadens godast kaffe, trevligaste personal och utsökta chokladbitar. Naturligtvis med en bok som sällskap.

- En tripp till IKEA har det blivit för att prova ut ny säng till älsklingen som skall bli student och värmlänning till hösten (ser inte fram emot särboskapet, men inser fakta och håller tårarna borta).

- En tripp till Kalmar tillsammans med bokbloggaren Camilla med tillhörande strosande på staden och lunch med havsutsikt.

- Ett antal vändor till gymmet, mest för Body Balance-pass, men efter en vecka utan träning skall jag nu försöka mig på lite mer varierad träning igen.

- Har upptäckt en strand i min smak och tillbringat några timmar där, och håller vädret i sig blir det garanterat fler. Älskar att bada i insjövatten, det är så mjukt och luktar så gott.  Det är ju dessutom ytterligare en aktivitet som går att kombinera med bokläsning. :)

I övrigt har vi en liten semestertripp inplanerad vars destination är okänd för älsklingen (som uppenbarligen läser min blogg), så den får jag återkomma med i ett senare inlägg.

En hel del jordgubbar har jag förstås också ätit, för vad vore en svensk sommar utan?


Kommentarer
Postat av: C

bokbloggaren Camilla har stor chokladbollabstinens och styr kosan mot bibblan i detta nu. kanske ses vi? : )

2010-07-12 @ 12:47:39
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Vi gick nog om varandra. Jag var där i eftermiddags, försjönk i Språktidningen, missade mitt träningspass och tog en simtur istället. Älskade reportaget om de isländska namnen och alla regler kring dem.

2010-07-12 @ 22:02:29
Postat av: Maria

Låter som att du gör det bästa för att ladda inför ett läsår! När särboskapet blir ett faktum lovar jag att göra mitt bästa för att muntra upp dig.

2010-07-15 @ 16:43:48
URL: http://renovationaryroad.bloggplatsen.se
Postat av: blogg_bohemen

Tack, vännen! Kan säkerligen behövas framåt hösten.

2010-07-17 @ 12:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0