småländsk Don Juan



Smått oväntat och tack vare en bortskänkt fribiljett har jag i afton varit på teater. Mycket trevligt! Regionteatern spelade upp en lättsam version av Molières Don Juan som lockade till många skratt och en vilja att gå hem och göra en spellista på Spotify. Pjäsen tilltalade till och med den gymnasieklass som, säkerligen motvilligt och hojtandes om kompensationsledigt (vis av erfarenhet ...),  bevistade tillställningen. Detta var mitt första besök på denna intima lilla teater och platsen på rad två gav verklig närkontakt med skådespelarna. Ja, det gav mersmak så nu ser jag fram emot vårens uppsättningar, för jag tänker absolut boka plats på någon föreställning!

Kommentarer
Postat av: läsdagboken, camilla

kul! vad kommer de roliga badgeknapparna ifrån? perfekt komplement till "jag kan verbalisera min ångest" : )

2010-12-11 @ 19:04:44
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Hittade bilden via internettidningen Nummer (som föga förvånande handlar om teater!). Skulle gärna Teaterkramare bredvid ångestknappen på ryggsäcken!

2010-12-11 @ 19:17:04
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0