äntligen över

Hela april har studiemässigt vigts åt statitisk och åter statistik och från botten av mitt hjärta måste jag säga att detta är den tråkigaste delkurs jag någonsin läst, och då har jag ändå läst väldigt många kurser med skiftande innehåll och minst sagt skiftande kvalité. Ingen skugga skall dock falla över vår stackars lärare, för han har verkligen gjort ett toppenjobb och på alla sätt försökt få alla att förstå. Jag kan inte på något sätt säga att statistik blivit begripligt för mig, men ett antal nya uttryck och begrepp har snappats upp under kursen gång och det kan väl räcka gott det med.

Nu väntar uppsatskursen, då vi förväntas använda statistiken i praktiken, men det skall nog gå bra. Om inte annat för att vi är två och för att vi bara behöver fokusera på den typ av statistik som är relevant för vår uppsats. Men först har jag fyra helt pluggfria dagar att se fram emot och gissa om här skall njutas (och pustas ut!) och läsas helt statistikbefriade böcker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0