tenta i sikte




Nu börjar tentan närma sig, den 2 oktober är det dags att plocka fram kunskaperna och plita ned dem på papper. Klockan 8.00 på morgonen ... undrar om det är OK att först sova ett par timmar??? Vet inte riktigt hur det kommer att gå, men jag har lovat mig själv att inte bli ledsen om jag kuggar. Det är faktiskt min första salstenta på åtta år och dessutom inom en helt annan ämnessfär än vad jag tidigare studerat.

Vår kära föreläsare verkar dock snäll och har sagt att om vi kan hans Power Point-presentationer, instuderingsfrågorna och kan koppla frågorna till boken så skall vi klara tentan. Överkomligt, således. Började med instuderingsfrågorna i lördags, och det var riktigt skoj att ägna sig åt något så konkret och, om jag skall vara ärlig, så gymnasialt.

En föreläsning och ett seminarium denna vecka och sedan en hel vecka till tentapluggande. Nu gäller det bara att vara lite mer disciplinerade än vad jag brukar vara ...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Break a leg med tentan! :-) Du kommer sätta den ska du se!

2009-09-21 @ 18:29:10
Postat av: blogg_bohemen

tack!

2009-09-21 @ 20:41:45
Postat av: läsdagboken, camilla

är du ledig den 8:e okt?

har ett litterärt evenemang på gång i sthlm då : )

2009-09-21 @ 21:40:14
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Åh, ett litterärt event! Mejla alla info - supernyfiken!

2009-09-22 @ 09:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0