det där med personlighet ...



Delkurs två har nu dragit igång - personlighetspsykologi är det som gäller i sex veckor framöver. Verkar redan mycket mer intressant än introduktionskursen.En aning flummigt är det dock (vilket kanske får en humanist som jag att känna sig lite mer hemma ...) och vi har efter två föreläsningar inte riktigt kunnat enas om vad personlighet är ...

Den här typen av psykologi känns mer tillämpbar i verkliga livet och i kommande undervisning, vilket gör att det känns mer motiverande att läsa. Till min stora fasa har det dock visat sig vara cirka 1500 sidor på krånglig engelska som skall läsas in, så det är med skräckblandad förtjusning som jag tar mig an denna delkurs. Min förmåga att läsa på engelska kommer sannerligen att vara förbättrad efter två terminers psykologistudier! Men att läsa skönlitteratur på engelska tänker jag inte börja med, lite avkoppling måste hjärnan ha! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0