on the road again ...

Flydde kurslitteraturen och åkte norrut några dagar förra veckan. Besökte mor och storebror i Gävle och vännerna i Fagersta. Skönt att komma bort lite och låtsas som att tenta och inlämningsuppgifter inte finns! :)



Efter en slapp tisdagseftermiddag i Gävle, tog jag och mor tåget till Sundsvall på onsdagen för lite shopping. Första gången någon av oss var i Sundsvall, men vi blev positivt överraskade både av att staden var så vacker och över att det fanns så mycket butiker (vi trodde alla hade flyttat ut till Birsta). En tröja var allt som följde med mig hem, men mor bar på fler kassar.



Torsdagen inledde jag något överambitiöst med vattengympa kl 07.00 för att sedan på eftermiddagen åka på födelsedagskalas hos storebror med smörgåstårta, munkar och kakor - mums! Jag är verkligen ett kakmonster! Skulle nog utan större problem kunna sluta äta godis, men kakor och muffins är svårare ... Älsklingen kom också på snabbvisit på torsdag kväll och fortsatte sedan till Hudiksvall på fredag morgon.



Lördag och dags för avfärd mot Fagersta och vår årliga julträff, i år förlagd lite tidigare eftersom två av vännerna väntar barn och skall föda barn i början av december, åtminstone var det planerat så ... nu var det vissa som hade lite bråttom ... MM födde sin och BPM:s lille son för drygt en vecka sedan ... Bara roligt, för nu fick vi träffa den lille guldklimpen! Pytteliten och ursöt!

Efter en natt i Ludvika, rullade tåget hemåt igår eftermiddag och efter en obligatorisk tågförsening landade jag i min egen säng. Egna sängen är aldrig så skön som när man sovit på luftmadrass och bäddsoffa några dagar!

Kommentarer
Postat av: Maria

Det verkar som om du haft en bra minisemester. Klokt att lämna skolböckerna lite, alltid bra med distans, då är man oftast lite mer taggad för vardagssysslor när man kommer hem :)

2009-11-02 @ 19:12:26
URL: http://galtoroad.bloggagratis.se
Postat av: blogg_bohemen

Bara att instämma! Glömma vardagen och se något annat behöver vi alla ibland.

2009-11-05 @ 18:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0