mysigt i trosa

Åh, vad det var skönt att släppa alla rättningshögar i fredags och istället sätta sig på bussen upp mot Trosa för en avstressande helg med väninnorna. Somnade på resan och vakande till i Nyköping för bussbyte - man borde sova middag oftare!

 

Stugan vi hyrt hade en minst sagt blandad inredning, men lite så skall det vara när man hyr stuga av gammal tant. Mysigt var det i vilket fall och på lördagen upptäckte vi en liten igelkott som mumsade frukost utanför fönstret. Fångade den på bild, men tyvärr mest bakifrån ... Nybakat bröd från bageriet alldeles i närheten förgyllde lördagsmorgonen och därefter blev det en shoppingrunda i den lilla gulliga staden. Köpte mycket god marsipan på Kutter Konfekt som jag delade med sambon igår när jag kom hem. Vi var helt överens om att apelsinmarsipanen var allra bäst!

 

Middag åt vi på Trosa Sjökrog och efter en alldeles perfekt stekt biff och en välsmakande rödvinbärspaj testade jag för första gången Trosa Punsch och det var hur gott som helst! Alla har alltid sagt mig att punsch smakar vidrigt, men jag tyckte det var himmelskt! Om man kan säga så om en spritdryck ...

Avslutade kvällen med Alfapet - mycket svårt att komma på ord när ögonen nästan faller ihop av trötthet. 



Söndag morgon och alla gäspade ikapp. Spelade lite spel och sedan var det dags för hemfärd. Ibland känns det tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra för det är så sällan vi ses, men det är alltid lika kul när det väl blir av. Nästa gång vi ses kan dessutom två av mina kära väninnor var mammor. Spännande med en ny fas i deras liv och vår vänskap. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0