universitetet nästa!



Efter mycket funderande, inte minst på den ekonomiska biten, har jag nu äntligen bestämt mig för att vara tjänstledig för studier under nästa läsår. Känns underbart och  helt fantastiskt lyxigt, men samtidigt en aning egotrippat att plugga på heltid igen. Både jag och älsklingen tror dock att det är precis vad jag behöver just nu. Visserligen innebär detta att vi kommer att byta vår underbara trea mot en liten etta, men trångt och bohemiskt kan säkert vara mysigt i trettioårsåldern. Dessutom har jag aldrig bott i en etta så det kanske är på tiden, eller hur man nu skall se det.

Psykologi, och en liten dos socialpsykologi, är vad jag tänkt att ägna nästa läsår åt. Någon av er som läst något av dessa ämnen? Är det så intressant, inspirerande och utvecklande som jag hoppas?

Kommentarer
Postat av: Boktoka

Nej dessa ämnen har jag inte berikat livet med. Däremot kan jag gratulera dig till beslutet att plugga ett år. Ibland är det precis vad man behöver.

2009-03-17 @ 14:20:46
URL: http://www.boktoka.se
Postat av: blogg_bohemen

Tack!

2009-03-17 @ 17:43:44
Postat av: Anne

Nomader, jag säger bara det, ni är Nomader!! Puh, om jag skulle flytta hälften så mycket som ni så skulle jag vara helt slut, ja rent utav lite rotlös tror jag :-)

Kram på er i det underbara vädret!

2009-03-19 @ 13:54:26
Postat av: blogg_bohemen

Ja, jo, visserligen blir det en flytt till, men bara inom samma stad. Vi tycks aldrig komma härifrån! Men faktiskt så känns det riktigt bra att bli kvar ett år till. (Var det verkligen jag som skrev det där sista? Måste var min huvudvärk som styr mina händer!)

2009-03-19 @ 17:46:01
Postat av: camilla

socialpsykologi = mkt intressant, borde ingå i allas universitetsutb



ett år till i v = yay!



kram, C

2009-03-23 @ 00:28:27
URL: http://lasdagboken.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0