festglatt



I måndags var det, efter flera månaders förberedelser, dags för bal och alla våra studenter var uppklädda och vackra som aldrig förr. Många hade tillbringat både tre och fyra timmar hos frisören och dessutom hunnit med en proffssminkning innan det var dags att mingla bland alla andra festklädda vid domkyrkan och senare utanför stadshotellet. Kul att se alla så glada och avslappnade!

För min del var det min första bal, eftersom jag inte gick på min egen studentbal för tolv år sedan (herregud, vad gammal jag är!!!). Kan inte säga att gillar den här typen av tillställningar, men det var god mat och kul att mingla runt en stund bland alla elever som snart skall ut i den verkliga världen. Känns dock skönt att det är flera år tills nästa gång jag har en avslutningsklass och måste gå på bal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0