trivsamt i ettan

Fjärde dagen i nya bostaden och jag måste säga att jag gillar den mer och mer. Visst är det fortfarande banankartonger kvar att plocka upp, men älsklingen har gjort ett jättejobb och fixat och donat betydligt mer än jag. Han är en klippa när det kommer till organisation och energi! Jag har kommit in i semestertempo och tar det lite mer piano ...

Lägenheten känns betydligt större än vad jag trodde, vilket är väldigt positivt med tanke på att det trots allt är en etta. Köket är stort och rymligt och dessutom fyrkantigt - älskar fyrkantiga kök! Massor av skåp och dessutom plats för en stor hylla för ännu mer förvaring - perfekt!

Mina bokhyllor får plats i den stora hallen med korridor som löper rakt genom lägenheten och förbinder kök och vardagsrum. Klädkammaren är så stor att älsklingen fått  in en extra garderob för sin kläder och i vardagsrummet (eller vad det heter i en etta ...) finns det gott om plats för sovavdelning, soffa och TV samt arbetsplats. Vilken toppenlägenhet vi hittat!

Bäst av allt är att alldeles utanför porten finns en uteplats som inte så många andra verkar använda (de har ju sina balkonger) så jag tycker nästan det känns som att det är vår uteplats. Därute har vi frukosterat och jag har suttit i solen och läst och löst korsord. Känns nästan som att bo i ett litet radhus! För att förstärka den känslan lite extra har vi en stor syrénbuske utanför fönstret som kommer att dofta ljuvligt nästa försommar. Kan det bli bättre?

 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad roligt att ni trivs i den nya lägenheten.

2009-07-06 @ 12:29:59
Postat av: blogg_bohemen

Du är välkommen ned till Småland och kolla in nya "plejset"! Lovar att bjuda på nybakad sockerkaka på uteplatsen! :)

2009-07-06 @ 21:43:50
Postat av: Mawel

Kul att höra att ni trivs i nya lägenheten, en bonus uteplats med tillhörande syrén låter toppen. Läsa och lösa korsord i solen låter grand, hade gärna gjort dig sällskap om det inte är för den där j-vla oljefärgen som måste målas. Å andra sidan, sniffning är helt klart underskattat ;)

2009-07-07 @ 12:23:54
URL: http://galtoroad.bloggagratis.se
Postat av: blogg_bohemen

Oljefärg - hög till rimligt pris!

2009-07-07 @ 21:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0