lockande litteraturlistor




Har precis kollat in litteraturlistorna för höstens båda universitetskurser (tänk att lilla jag skall blir studerande igen och fråga efter studeranderabatter!). Inte så avskräckande mycket litteratur som jag trodde, och tack och lov var inte alla på engelska! Den tjocka tegelstenen var naturligtvis på engelska, men det var lite väntat när det är psykologistudier som står på agendan.

Verkade vara rätt intressant läsning att döma av titlarna så jag tror att jag beställer det mesta. Gissar mig till att kopiatorn blir en trogen följeslagare under våren då sparkapitalet troligen minskat drastiskt ... Försöker förtränga hur lite pengar jag kommer att ha under det kommande läsåret och fokuserar istället på alla underbar fritt disponerbar tid jag kommer att ha. Tänk att alltid kunna träna på dagtid - toppen!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej du! Har du läst psykologi innan el första kursen? Jag har läst 15 p (obs gamla systemet) och har en del böcker bl a en tjock på engelska...

2009-07-31 @ 09:13:45
URL: http://galtoroad.bloggagratis.se
Postat av: blogg_bohemen

Första kursen i psykologi för min del! Har du möjligen Passer, M & Smith, R Psychology. The Science of Mind and Behavior (4th ed) 2006. Eller kanske Robinson-Riegler Cognitive Psychology (2004)? De var dyrast så jag dem lånar jag gärna ... :)

2009-07-31 @ 14:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0