bandyfrälst



Idrott och jag går, som bekant, inte direkt ihop. Skidskytte i TV-soffan funkar, men besöka någon form av idrottstävling - nej. Det är i sådana lägen som det är bra att ha syskonbarn! Kära systers son M spelade Götalandsmästerskap här i lördags så vi satte på oss varma kläder och åkte dit. Riktigt kul var det! Känner mig en aning bandyfrälst! Att se småkillarna glida fram på isen, frenetiskt jagande den lilla bollen, var helt klart underhållande. Bodde jag närmare min syster och hennes familj så skulle jag helt klart gå oftare på bandy!



Isshow med syrrans små konståkningsprinsessor i slutet av februari är nästa happening, kanske kan jag nu också bli konståkningsfrälst? Ligger betydligt närmare till hands eftersom jag sett ett och annat EM och VM i den berömda TV-soffan ...

Och bara för att ytterligare spä på min dos av idrott har jag själv kommit igång med träningen igen. Om nu spinning kan räknas som idrott ... motion är det i vilket fall, och extra tungt när det var längesedan ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0