snälla, snälla ...

... SVT, skicka ut en informationsbroschyr till hela svenska folket, för vi förstår inte det nya röstningssystemet i Melodifestivalen! Vilka är det egentligen som möter varandra i duellerna? Om det är den som fått flest röster mot den som fått näst flest röster är systemet mycket konstigt, eftersom det då blir omöjligt för folkets båda favoriter att gå direkt vidare till Globen, en favorit kommer alltid att gå till Andra chansen. Med alla dessa omgångar blir dessutom röstandet en dyr affär, och jag kommer inte att rösta i fortsättningen. Och vilken roll spelar egentligen den internationella juryn? Vilka sitter i juryn? Fårgorna är många, och jag hoppas på svar nästa vecka.

Visserligen är detta "dagens i-landsproblem", men jag kan inte låta bli att engagera mig.

Och som avslutning vill jag bara säga att Caroline af Ugglas hade gårdagkvällens bästa låt, men den var (och är) alldeles för bra för tävlingen så mina favoriter vara Emilia och Scotts - trygg tuggummischlager funkar alltid!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg inte programmet, men jag har väntat på dina kommentarer.:) Vad jag förstår av tidningarna så tycks du inte vara ensam om att tycka att röstningssystemet är rörigt.

2009-02-09 @ 20:53:23
Postat av: Jennie

Postat av Jennie (såg att det inte var med)

2009-02-09 @ 20:55:49
Postat av: blogg_bohemen

Röstningssystemet, ja herregud! Men man kan läsa på om hur allt går till på Melodifestivalens hemsida. Att det nu krävs studier för att följa med i Melodifestivalen känns helt sjukt, tur att man har gått på högskolan! :)

2009-02-10 @ 08:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0