vi vet nog vem du är

Laddade ned en ljudbok på bibblan för att lyssna iväg mina timmar på tåget till och från Gävle och av en ren slump visade det sig att boken utspelade sig i just Gävle. Kul, men boken  i sig var inte så kul, mer som en lång ångestattack och inte alls i min smak.

Vi vet nog vem du är

Grace vill gärna framstå som lyckad, men det mest är en fasad och bakom den mår Grace allt sämre. Anna gråter och förfaller och har ångest över allt möjligt hon med. Båda har en uppväxt som satt sina spår och båda försöker glömma handlingar som de själva begått och det som andra gjort dem.

Vi vet nog vem du är av Doris Dahlin är seriös och mörk och inte alls särskilt upperhållande lyssning.

(Och idag beställde jag kurslitteraturen - hoppas att psykologiböckerna inte är helt nattsvarta och ger mig den ena ångestattacken efter den andra ...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0