gävle

Det här med förlängt sommarlov är verkligen inte så dumt, särskilt med tanke på att jag hinner tillbringa en vecka hos lilla mor i Gävle. Som nybliven gävlebo är hon rätt frälst och verkar älska allt med denna stad - till och med städningen av busskurerna lovordas! Men med tanke på vart hon tillbringat sina senaste tjugo år kan jag verkligen förstå hallelujastämningen ...



För att turista lite åkte vi i tisdags ut till Furuvik och tittade på apor, kängurur, lemurer och annat roligt. (Detta är utan tvekan min djurparktätaste sommar!) Vi kom dit precis i tid för att hinna se schimpanserna få sin fruktlunch serverad och det var riktigt roligt att se, inte minst eftersom den ena apan viftade frenetiskt så fort hon tyckte att det var länge sedan hon fick en fruktbit. Och vem kunde ana att schimpanser gillar Fun Light??? Ett besök på denna fina djur- och nöjespark rekommenderas!



Igår tog vi en tur till Dalarna och Falun för att träffa mina väninnor MM och JJ som går i väntans tider och båda får tillökning i familjerna i adventstid. Roligt! Efter i trivsam lunch strosade vi runt lite i inredningsbutik, inspirerades och shoppade ingenting. Tänk att nästa gång vi ses kanske det är två mammor jag träffar - häftigt på något sätt!

Idag väntar nya gävleäventyr och jag tror att en vända till Fjärran höjder-badet står på agendan.


Kommentarer
Postat av: Ve

bra att du aktiverar mamman hoppas att badet blir en possitiv upplevelse, har "hört" att det visst skall vara en bra genomkörare för hela kroppen!!

2009-08-13 @ 22:38:59
Postat av: blogg_bohemen

Mamman plaskad på och skall nu skaffa kort så hon kan simma ofta trots stela muskler idag!

2009-08-14 @ 09:04:08
Postat av: Jennie

Det är alltid lika roligt att träffas.

2009-08-14 @ 09:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0