mera gävle



Lite motion under en semstervecka skadar aldrig, så i torsdags knallade jag och lilla mor iväg till Fjärran Höjder för en simtur. Fin anläggning och efter fyrtio minuters plaskande i motionsimsbanorna kände vi oss redo för bubbelpool och lite bastu. Skönt! Lilla mor planerar nu att köp kort på anläggningen, och varför inte med den generösa pensionärsrabatten!




Under torsdagen träffade jag också min brorsdotter och lite senare på kvällen blev det grillat hemma hos storebror och hans roliga fru. Insåg att endast ätit ett par grillade korvar denna sommar så det smarriga köttet gled lätt ned tillsammans med potatissallad och halloumiosten!


          

Fredagen ägnade vi åt lite kulturella aktiviteter som besök på biblioteket och länsmuseet. Väldigt många tavlor på museet och jag är inte så förtjust i det så det var väl lite trist ... men det fanns en del andra roliga utställningar som var värda att se. Museishoppar inspirerar alltid till inköp och denna gång blev det jesusplåster, en fotfil i form av en apelsinklyfta och två stycken långa  kolor. Mycket nöjd med inköpen! En promenad i den fina Boulognerskogen hann vi också med innan fötterna tyckte att det var dags att bege sig hemåt.




Avslutade den trevliga veckan med att lyssna på storebror som trubadurade på en av stadens uteserveringar, drack vin, umgicks med storebrors fru och hennes vänner och hade det bara trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0