vip-kväll



En av mina kollegor är tjänstledig detta läsår för att gör det alla vi boknördar innerst inne drömmer om - öppna en egen bokhandel. Ikväll var det VIP-kväll för ett antal inbjudna gäster och självklart passade jag på att gå dit för att botanisera bland böckerna, dricka cider och mumsa engelsk konfekt. Hade tänkt att en bok får jag köpa, men jag kom hem med tre ...

Bokhandeln har det gullig namnet Pocketrummet och jag gillar den genomtänkta blandningen av klassiker och "vanlig" skönlitteratur, här finns verkligen något för alla! Eftersom hon som driver bokhandeln är engelsklärare finns naturligtvis också ett gott urval av engelska titlar för dem som känner sig manade (alltså inte jag, tyvärr ...). En trevlig form av bokcirkel kommer också att finnas, och jag överväger att gå på någon av dem eftersom jag aldrig varit med i en bokcirkel förut.

Av namnet framgår att det är bokhandel bara för pocket, vilket är alldeles perfekt eftersom jag aldrig köper inbundet och inte heller vill köpa inbundet. Så ofta som vi flyttat tror jag alla som hjälpt till att bära våra kartonger också lärt sig uppskatta pocketformatet ... :)

Nu håller jag alla tummar för att många kommer att söka sig till Pocketrummet för sin bokinköp - alla städer behöver fristående bokhandlar med kunnig personal och god service.

Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Åh, vad roligt det låter. Tänk om man tordes ...

2008-09-24 @ 20:44:59
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com
Postat av: Emm

Är det i Växjö alltså? Isåfall måste jag spana in butiken nästa gång jag är hemma och hälsar på familjen.

2008-09-24 @ 23:47:47
URL: http://lasdagboken.wordpress.com
Postat av: blogg_bohemen

Visst är det i Växjö! Nygatan 4 närmare bestämt.



Jag önskar också att jag vågade.



2008-09-25 @ 09:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0