bokmässeavund




Hade lovat mig själv att inte gå in på bokmässans hemsida. Hade lovat mig själv att inte titta i miniseminarieprogrammet för fredag eftersom jag inte vill veta allt roligt mina kollegor får ta del av som jag missar. Men löften och jag funkar ju sådär, så nu har jag tittat och nu är jag, som väntat, grön av avund. Visst, temat är Lettland vilket inte får mig att hoppa i taket av intresse, men bokmässan är alltid bokmässan och oavsett tema så finns där massor av intressanta seminarier, författarbesök, roliga montrar, pocket att handla, stämning att insupa under ett kortare fikastopp ... Jag får hoppas att skolan vill skicka oss svensklärare på bokmässa även nästa år!

Nu är jag i och för sig säker på att jag får en trevlig helg den veckan även utan bokmässan. Väninnan MM slår nämligen till och gifter sig med sin söte BP, i klassisk dalamiljö dessutom, så det är synd att klaga. Blir säkert ett stämningsfullt bröllop, en vacker brud, god mat och trevlig fest och det är också något att se fram emot!

Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Absolut!

Det blir ingen bokmässa för mig heller i år tyvärr. Känns inte som rätt plats för ett spädbarn.

2008-09-18 @ 21:26:31
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com
Postat av: blogg_bohemen

Kan förstå att du vill skona ditt barn från vinpimplande boknördar som stormar fram mellan montrar och föreläsningssalar! :) Vi får sikta in oss på nästa års mässa istället.

2008-09-18 @ 21:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0