hero

Charlotte Perrelli


Nej, Charlotte Perelli är inte min schlager-hero ... Men, finalfältet var svagt och fru Perelli var proffsig på scen, så jag förstår att hon vann. Sanna Nielsen blev folkets vinnare, vilket på sitt sätt måste väga tyngre, så stort grattis till Sanna!

I årets Eurovision Song Contest skall alla länder, utom Storbritannien, Spanien, Frankrike, Tyskland och Serbien, kvala till finalen genom två semifinaler. Semifinalerna hålls den 20 och 22 maj och finalen den 24 maj. Sverige framför sitt bidrag i den andra semifinalen och då är våra nordiska grannar Danmark och Island också med. Vi borde alltså  få  någon poäng ...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag har besökt din blogg flera gånger idag, har väntat på dina kommentarer om melodifestivalen. Jag gillar Charlottes låt, men också Sannas. Tack för informationen om hur tävlingen går till, visste ej att Sverige måste kvala.

2008-03-17 @ 15:19:00
Postat av: Maria

Visste inte heller att det var nytt upplägg inför finalen. Det är tur att vi har dig S...:)

2008-03-17 @ 15:24:44
Postat av: blogg_bohemen

Klart man har koll! :) Vill ni veta mer om årets upplägg finns allt att läsa på www.eurovision.tv. Mycket nöje!

2008-03-17 @ 16:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0