den plötsliga dödens estetik

Hemma i min egen lägenhet igen, i min egen säng, bland mina egna saker. Efter att ha tillbringat en vecka i min döda svärmors lägenhet har mina redan svala känslor för denna dam blivit iskalla. 170 kvm fyllt av bråte och papper upp till midjehöjd (jag överdriver inte!) och dessutom täckt med ett lager damm som virvlade omkring så fort man rörde sig. I viss rum kom vi inte ens in. Bland papperen hittade vi saker vi inte ville hitta och aldrig hade kunnat tänka oss.

Som ni förstår har vi inte haft någon kontakt med svärmor på några år ....

Men, men .... once in a lifetime och när lägenheten är tömd så är den och vi behöver inte tänka mer på den saken. Ursäkta om jag låter kall, men svärmor har aldrig varit någon charmerande kvinna som välkomnat mig med öppna armar och undrat om vi inte kommer och hälsar på snart ...

Och kolla vad som finns i dammet (tror att jag måste åka och få lungorna dammsugna!):


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0