värsta schlagern



Så var den igång igen - melodifestivalen! Samma spektakel som alltid och tänk att det redan gått ett år sedan lärarinnan gick och blev schlagerdrottning (vad gör hon nu förresten?) och Kristian Luuk övertygade mig om att han faktiskt är riktigt rolig!



Årets första tävling var väl inte den bästa i världshistorien ... med skräck insåg jag direkt att Christer Sjögrens hemska, hemska, hemska bidrag skulle gå vidare till Globen och jag blir inte förvånad om han vinner alltihop. De där can-can-flickorna, var det någon som uppskattde dem??? Nåja, vinner Sjögren så går vi i alla fall till final (vi måste ju kvala oss dit från semifinalen) för det finns tillräckligt många galna tyskar, österrikare och balter som skulle ge oss en röst. För alla som tvivlar säger jag bara; minns Lettlands bidrag We are the winners of eurovision ... Långt ifrån lika smörigt, men samma hemska tuggummieffekt ... och Siw Malmkvist har fortfarande en strålande karriär i mellaneuropa, tro´t eller ej!

Amy Diamond, var Amy Diamond och var nog bäst igår. Älsklingen hörde det hela på radion och gillade den lille färöingen Brandur. Sussie Tapper hade också en fin låt med fin text så jag var inte förvånad över att hon gick till andra chansen.

Och nästa vecka är det dags för Carola ... Undrar om hon går direkt vidare till Globen? Haha! Klart hon gör, hon behöver inte ens framföra låten! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0