8 saker

Jag har blivit utmanad av Västmanländska - himla roligt!
Varsågoda - en massa onödigt vetande:

Reglerna är:
Publicera reglerna på din blogg.
Svara på sex 8-sakerna.
Meddela de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram:
Hem till gården
Halv åtta hos mig
House
Design: Simon & Tomas
Bonde söker fru
Doktorn kan komma
Dansbandskampen
Vem dömer Amy?
(Ja, jag gillar lättsam TV-underhållning ...)

8 saker jag gjorde igår:
Tvättade
Åt frukost
Tittade på TV
Läste i nyss påbörjad roman
Gick på julskyltningen
Köpte hembakat till adventsfikat
Promenerade hem i duggregnet
Drack te och mumsade mjuk pepparkaka

8 saker jag ser fram emot:
Onsdagens bokcirkel
Helgen i Trosa tillsammans med mina älskade vänner
Att gå hem från jobbet
Att beställa sommarens semesterresa
Julgranen med allt pynt
Att träffa alla i min familj under julen
Jullov med massor av tid att koppla av
Alla vinterns tävlingar i längdskidor och skidskytte (perfekta TV-sporter!)

8 favoritrestauranger:
Jag gör som Västmanländskan och tar med kaféer också.

Koh Thai, Växjö (supergod thaimat alldeles i närheten av jobbet)
Siljans konditori , Leksand (allt smakar underbart!)
Rice, Stockholm (alltid god asiatisk buffé)
Palladium, Växjö (pizzan är perfekt,och latten likaså)
Max (är man sugen på en burgare så är Max bästa stället)
Kafé de Luxe, Växjö (nostalgitripp, mys och god mat)
Café Engel, Ludvika (ultimata träffpunkten)
Mother India, Göteborg (indiskt när det är som bäst)

8 saker på min önskelista:
Jag tycker det är svårt med önskelistor ... vet liksom inte vad jag vill ha ...

En massage
En gratis PT i ett år
Böcker i mängder
En lååååång semester
En kock som lagar alla mat så jag slipper
Nya köksmöbler
En liten ansiktslyftning (skojar inte, mitt ansikte är irriterande snett)
Bättre kondition, utan att jag behöver anstränga mig (drömmer inte alla om det!)

8 personer jag utmanar:
Läser inte ens åtta bloggar, men här kommer i alla fall två

Bokbabbel
Emms ord






Kommentarer
Postat av: Jennie

Trodde inte att du såg på dansbandskampen, men vad kul att du gör det. Hoppas det finns TV i stugan!

2008-12-01 @ 22:10:48
Postat av: blogg_bohemen

Klart man kollan Dansbandskampen! Försöker till och med bli uppbjuden till dans, men älsklingen är svårflörtad ...

2008-12-02 @ 10:10:39
Postat av: Maria

J var lite orolig inför helgen att hon inte skulle få se dansbandskampen...:)

2008-12-02 @ 10:17:39
Postat av: Hieronymus

Siljans konditori. Ah, vilka minnen. Spenderade ett halvår i Leksand, och den stora behållningen var just Siljans. Mmmm...

2008-12-02 @ 16:44:06
URL: http://dodzon.blogspot.com
Postat av: Anne

Jag passar på att fylla i, trots att jag inte bloggar! Så roligt med såna här nonsens-listor, perfekt att slå ihjäl lite tid med!



8 favoritprogram:

Grey´s Anatomy

Bonde söker fru

Ensam mamma söker

Äntligen hemma

Scrubs

Du är vad du äter (konstigt nog sitter jag ofta och svullar som mest till just det programmet..)

Fredag hela veckan (fast tidigare säsonger va nog bättre faktiskt)

Nyheterna (vuxenpoäng??)



8 saker jag gjorde igår:

Bakade pepparkaksmuffins, mmm!

Städade badrummet

Hade visning av en lägenhet

Köpte några julklappar…

Köpte namnsdagspresent till D

Klippte luggen hos frissan

Åt en astråkig matlåda till lunch

Längtade efter glögg (det gör jag fortfarande)



8 saker jag ser fram emot:

Jul!

Nyår!

Luciafika hos Handelsbanken imorgon

Att boka in en kryssning med Royal Caribbean till sommaren

Att laga paj med ost, broccoli och skinka…imorgon kanske?

Att träffa alla mina vänner under julen

Att köpa den gemensamma julklappen ”Weekend-i-Paris” till mig och D

Att min kollegas dotter Agnes, (1,5 år) kommer och ”lussar” för oss!



8 favoritrestauranger:

Kaféer är också OK...



Café Sylvia, Eskilstuna (alltid gott, cool miljö, precis i grannporten. Måste testa deras brunch!)

Café Engel, Ludvika (favorithak, bra priser, uuunderbar morotskaka!)

Sjökvistens Baguetter, Karlstad (så grymt goda röror, till bra pris, Nattöppet under helger!)

Grappa, Eskilstuna (Kräftpizzan blev snabbt en favvis)

Max, Vart som helst..(dåligt,jag vet…men gott!)

Toffes eller Hillängskiosken, Ludvika (Helt klart bästa hamburgarna på mils avstånd!)

Coco Thai, Ludvika (Kycklingfilén med gul curry är supergod!)

Stora Brännbo, Sigtuna (har aaaldrig fått så jäkla bra, snygg och proffsig mat, både till frukost, lunch, middag,och fika däremellan!)



8 saker på min önskelista:



Kakfat i 3 våningar från IKEA (alltid slut!)

Väska i perfekt ”week-end-storlek” från Oilily

En vattenkokare

Nya pyjamasbyxor

Ett nytt soffbord (gärna Viktor, från Mio)

Ett Odd Molly-plagg (finns så mycket fint, men ack så dyrt)

”Den perfekta byrån”, till mina trosor, strumpor, strumpbyxor osv (allt har legat i plastkassar sen jag flyttade…för snart 1 år sen!)

En nyare bil (Nej, det behöver jag inte, men Jo, jag vill ha det! Är inte detta en ÖNSKE-lista??)

2008-12-09 @ 17:48:07
Postat av: blogg_bohemen

Vad kul med en lista från Mälardalen! Måste träffas före en update under julen - vill ju veta allt om D!

2008-12-12 @ 23:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0