litterär norgeutflykt

Avslutade mitt påsklov i fredags med att åka på en mysig Osloutflykt med älsklingen. Oslo känns så otroligt lyxigt och dyrt och jag erkänner, latte och chokladkaka smakar mer när det är svindyrt! Kanske är det inbillning ... :)

Besökte också Oslos underbara litterära initivativ - Litteraturhuset. En ståtlig byggnad helt tillägnad texter, böcker, samtal - litteratur helt enkelt! Blev alldeles lyrisk när jag såg kaféets öppettidet - lördag till onsdag öppet till 03.30! Tänk att en sen kväll, när man inte kan sova, kunna promenera till Litteraturhuset, köpa sig en kopp te och sjunka ned i en av fönstersofforna och bara koppla av med en god bok. Eller, för oss som slutat gå på krogen, tänk vad fantastiskt att kunna tillbringa lördagsnatten tillsammans med andra boknördar. Att det dessutom finns en bokhandel i huset behöver jag kanske inte nämna ...  

Älsklingen förstod inte riktigt min fascination utan knallade istället glatt vidare genom staden för att kolla in diverse skyltfönster. En boknörd och en dekoratör i samma förhållande - ja, herregud vilket underbart liv vi har! :)


Kommentarer
Postat av: Magix

Åh, jag blir lyrisk, vilken fin idé! Go Oslo!

2008-04-02 @ 18:27:23
URL: http://bokbabbel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0