smärtsam upplevelse



Gick med min trasslande rygg för andra gången till massören igår. Glöm det där med att massage är mysigt! När man har typ tusen spända muskler i kroppen finns det bara ett ord som beskriver upplevelse - SMÄRTA!

Jag låg där i fyrtiofem minuter och försökt andas istället för att skrika och idag känns det som att jag blivit överkörd av en ångvält ... Tanken är ju att mina muskler skall bli bättre av detta, men jag känner mig tveksam  just nu ... :)

Massören var missnöjd med mig och tyckte inte att jag skött mig när det gäller att stretcha ... Attans, att det skulle märkas så tydligt att jag slarvat! Nu har hon beordrat mig att åter ta tag i min träning och börja med pilates (har ju liksom en DVD ligger här hemma ...), simma (har ju liksom ett kort på simhallen ...) och så lite spinning däremellan (vilket jag stolt meddelade att jag gått på dagen innan, varpå hon sa att det märktes att jag slarvat med stretchen ...).

Ibland behöver man en spark därbak och eftersom jag, med viss självklarhet, vill bli bättre är det väl bara att följa sadisten, förlåt, jag menar massören ord. Litar fullständigt på henne och förstår att det inte skulle göra så här ont om inte något var galet. Och träningen, ja jag har slarvat ... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0