skånetripp

Så har jag då äntligen varit iväg på min lilla minisemster och vad underbart skönt det vara att komma bort om så bara för ett dygn!



Började med att kolla in Helsingborg lite eftersom vi var där på studiebesök med jobbet. Helsingborg är verkligen staden för Sambon och mig! Vi har egentligen aldrig varit där, men ändå fått för oss att det nog ändå är en stad för oss. Verkligheten bekräftade drömmen! Nu skall jag bara ta med mig Sambon dit på en dagsutflykt och sedan var det ju det där med att hitta jobb ...



Vidare till Malmö som också känns som en sådan där hälig stad som jag vill bo i! Tror att jag gillar skånska städer ... Bodde även denna gång på Rica Hotel vid Stortorget. Gillar att hotellet ligger så nära stationen och så är ju deras frukostbuffé super!

Shoppade nya tröjor på Gudrun Sjödén - Tack för födelsedagspresenten, älskling - och så lite diverse annat på diverse andra butiker. Gillar att flanera omkring och titta på folk, sitta en stund och kolla in husfasader ( finns inte så många fina fasader där jag kommer ifrån ...) och bara njuta av att inte vara hemma och att kunna göra vad jag vill av dagen. Lördagens glädjespridare var gay-paraden som drog genom staden med regnbågsflaggor, hög musik och stolta vänner och föräldrar. Lite Pet Shop Boys med Go West var precis vad som behövdes i grådiset!

Smaklöken Vilt & Delikatess:  Foto:

Avslutade min lilla vistelse med att, via tips från västmanländskan, sjuka ned i skön fåtölj på Smaklöken vid Lilla Torg och avnjuta en latte och chokladpralin innan tåget åter rullade in i smålandsskogarna.


Kommentarer
Postat av: camilla

Instämmer, Helsingborg är underbart!!!

Stor födelsedagskram!

2007-10-28 @ 10:36:09
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Fyller inte än på ett tag (tack och lov!). Älsklingen sponsrar i förväg! :)

2007-10-28 @ 12:25:54
Postat av: Västmanländska i skåne-exil

Vad kul att du fick en så trevlig dag i Malmö :)
Helsingborg gillar jag också. Förutom Lund är det den skånska stad jag helst skulle vilja bo i.

2007-10-28 @ 20:02:33
URL: http://ulejbro.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0