städpass och bredband



Flyttstädning tar tid! Tillbringade fem timmar i gamla lägenheten igår och hann bara städa klart köket och toaletten!!! Äckligt är det också, särskilt bakom spisen ... har heller aldrig varit speciellt förtjust i att rengöra golvbrunnar ... Dessutom torkar händerna ut av allt rengöringsmedel så idag känns händerna som billigt strävt toalettpapper... Suck! Nästa flytt skall jag nog överväga både flyttfirma och städfirma. Bäst att jag börjar spara redan nu ...! :)



Gårdagens stor händelse var annars att jag, fröken fattar-inget-av-teknik, alldeles på egen hand lyckades få Internet att fungera i nya bostaden! Känner mig mycket stolt och lite skrämd ... Tänk om jag valt något superkonstigt som visar sig vara superdyrt??? Kommer att ha hjärtat i halsgropen när räkningen kommer! För tillfället verkar allt dock lugnt och allt fungerar som det ska! Jag kan ju till och med blogga! Undrens tid är verkligen inte förbi! :)



Idag är en underbart regnig dag som jag med gott samvete tänker tillbringa med att slappa, läsa bok i läshörnan och kanske cykla lite på motionscykeln. Gårdagens frenetiska städpass fick mig att tappa 0.8 kilo så jag vill ju gärna uppnå ett hyfsat resultat idag också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0