lyxigt radioprogram



Ibland får man så underbara tips från sina vänner och bekanta. C har många gånger talat om ett radioprogram som heter Jonas val. Eftersom det sänds på P1 har jag ställt mig lite avvaktande, P1 är ju så seriöst och jag som gillar Rix Morronzoo .... I vilket fall, av en slump lyckades jag härom veckan ratta in P1 precis när det var Jonas val och jag tänkte att eftersom jag ändå bara gick omkring och flyttpackade lite oorganiserat så kunde jag väl lyssna. Och det var bra! Riktigt bra pratradio! Att dessutom få höra Jonas Leksell prata dalmål gör mig dessutom lite nostalgisk och hemlängtande!

För att övertyga mig själv lyssnade jag idag via nätet på ett annat gammalt avsnitt av programmet, temat var vardag och fest. Så intressant detta program är! Sätter liksom igång hjärncellerna samtidigt som det går att bara strölyssna. Bästa inslaget i programmet var när Jonas ringde sin mamma och pratade om vad hon gjorde för att vardagens inte skall bli så tjatig och intetsägande.

Stort tack C för (ännu) ett bra tips!

I programmet med vardag och fest som tema pratades en hel del om lyx och vad lyx är. Jag gillar nog vardagslyx bäst. Behöver inte vara en storslagen villa, en svindyr semeter och ännu dyrare bling-bling för att jag skall tycka att det är lyx. Just nu känns det som lyx att äntligen ha fått en kök där vi får plats med ett vanligt köksbord och där vi kan vara båda två samtidigt utan att stå på varandra.

Vardagslyx är också att sluta tidigt, släppa jobbet och åka till grannstaden och shoppa och fika lite. Eller att unna sig den där lite dyrare pastasåsen eller köpa en underlig exotiskt frukt som man inte tidigare smakat. Eller att bara få sjunka ned i ett skumbad med ansiktsmask på, blunda och njuta. Gillar de där små sakerna som gör vardagstillvaron mindre grå!

Men visst, ibland vill man ha lite annan mer festlig lyx också! Som en utlandssemester till exempel. Verkar tyvärr inte bli någon i år heller så jag får fortsätta att hålla till godo med vardagens små ljusglimtar!

Vad är lyx för er som läser min blogg?
 

Kommentarer
Postat av: camilla

som du förstår har jag också fastnat för jonas val. ovanligt att ett pratprogram får så lång sändningstid. underhållande, tankeväckande och samtidigt ganska seriöst

2007-03-14 @ 16:20:13
URL: http://lasdagboken.blogdns,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0