balkongdrömmar

Hurra för natrumedicin! Jag har de senaste två dagarna bombarderat kroppen med c-vitaminer, echineablandningar och Kan Jang och nu är jag åter på benen och kan därför njuta av denna fredags fantastiska vårväder!



Börjar lite fundera på vilka växter som skall köpas in till sommarens balkong. Eftersom jag lider av getingfobi (och rädsla för allt annat som flyger ...) så har vi de senaste åren gått in för gräs på balkongen. Finns många fina sorters gräs att välja bland. I år kan jag dessutom ta extra hjälp av Kära Syster som går trädgårdsutbildning och har ett brinnande intresse för trädgård. Vår nya balkong är mycket större än de vi tidigare haft så utöver växter funderar vi även på att skaffa lite nya möbler till balkongen. Jag vill helst bara köpa nytt bord eftersom jag älskar våra turkosa stolar, men Sambon är nog inne på helt nytt möblemang. Kvinnlig list får användas!



Nya krukor måste också inköpas för att fylla upp lite. Kan vara svårt att hitta krukor som vi båda gillar, men samtidigt är det väldigt roligt att titta på trädgårdssaker, så jag gör det gärna och länge! Skulle tro att vi håller oss kvar vid zinktemat eftersom sådana krukor inte väger så mycket och det finns ju en maxgräns för hur mycket en balkong tål ... 

Ser verkligen fram emot våra sommarkvällar på balkongen med grillning och mys! Sommaren är toppen på det viset! '





Kommentarer
Postat av: camilla

krya på dig!
om en vecka kommer jag till växjö och då vill jag se din läshörna!

kram

2007-03-24 @ 14:30:08
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Ojdå, bäst att jag skyndar mig att inreda den! :) Den är lite halvfärdig nu ...

2007-03-24 @ 20:27:43
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0