nationaldagsfika

     

Vi har skapat en lite tradition kring Nationaldagen, jag och Sambon, för andra året i rad bjöd vi in vännerna  på fika dagen till ära. Förra året var det bara kakor, rulltårta och annat smaskigt, i år utökade vi med lättlunch med kycklingpaj och pastasallad och efter det (naturligtvis!) kakor, kakor och en tårta med jordgubbar! Smakade mums alltihop om jag får säga det själv, och gästerna rullade hem mätta och belåtna efter några sköna timmar i solen på balkongen.

Ikväll känner jag mig därför lätt sockertrött och härligt sömning, men tar mig ändå samman och sätter några av de sista betygen för året. Måste ju göras någongång och varför inte en dag som denna då man känner sig harmonisk och avslappnad?


Kommentarer
Postat av: Pelz

Sockertrött blev jag också, somnade med Charlie The Cat på soffan när jag kom hem. vaknade med ett ryck...Tack för lunch-fika-kak-tårt stunden...

2007-06-07 @ 13:34:32
URL: http://enjoy.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Somnade också tryggt på soffan! :) Gav bort lite kakor till mina kollegor idag, men kan ju inte unna sig en sockerkoma varje dag, synd nog ...

2007-06-07 @ 16:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0