kristianstad

      

Sambon har gått och kärat ned sig i staden Kristianstad, så för att kolla in staden och se om även jag kunde bli förälskad i den tillbringade vi fredagen och lördagen där. Och visst är det en mysig stad! Älskar städer med gamla vackra byggnader och ett torg mitt i. Känns så äkta på något vis! Shoppingutbudet var också roligt och caféerna underbara, vi testade både nyöppnade Centro (med mumsiga Cannolo) och bohemiska och megamysiga Tea Pot där alla tekoppar var udda och isteet hemmagjort. Skulle kunna bli stamgäst! 

Eftersom jag nu mer eller mindre är träningsnarkoman kollade vi även in det finfina badhuset. En stund i bubbelpoolen och en vända i ångbastun avgjorde saken: jag skulle absolut kunna flytta till Kristianstad! (Att Österlen ligger ett stenkast därifrån med kullar, äppelodlingar, havsbad och annat mysigt gör bara saken ännu bättre!) Nu skall dock Sambon till Arvika på jobbintervju nästa vecka ... Gillar visserligen Värmland, men Arvika ... nja ... Blir nog hellre särbo, igen! :)



Efter denna lilla utflykt är jag i dag tillbaka till verkligheten och de sista två rättningshögarna. Hur kunde jag vara så dum att jag lät två klasser skriva rapporter som sista inlämningsuppgift??? Nåja, detta läggs till listan över saker som aldrig kommer att upprepas igen, och jag gläder mig istället åt att på torsdag är högarna borta och jag kan helt koncenterar mig på att varva ned inför sommarlovet som börja på onsdagen i midsommarveckan. Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0