glad




Solbränd och full av friskluft återvände jag igår förmiddag till civilisationen, efter ett dygn på naturcampingen. En riktigt lyckad utflykt med sol och bad, avslappnade och glada elever och tillika lärare. Natten i militärtältet med dålig sovsäck var kall och jag frös som en galning, men en natt överlever man och tänk så skönt det vara att slänga sig på sängen när man kom hem! Det är bara att erkänna att jag gillar den bortskämda livsstilen!



Roligast med hela utflykten var ändå att spela krocket, något jag inte gjort på typ tolv år. Innan min syster började producera barn på löpande band brukade vi alltid ha krocketturnering hos mor och far på somrarna och man kan konstatera att det bor en tävlingsmänniska i oss alla, till och med i mig! Glada minnen, men nu är huset sålt, gräsmattan därmed borta och krocketspelet likaså.



Idag avslutades terminen för våra elever med brännbollsmatch. De är söta mina kära elever, men spela brännboll kan de inte och vi fick för andra gången stryk av parallellklassen. Skam den som ger sig, nästa år måste det vara vår tur att vinna!



Glatt besked kom också från ett förlag idag; jag skall bli läromedelsgranskare för ett kommande undervisningsmaterial i religion! Känns superkul att få vara med och tycka till om hur materialet skulle fungera ute i verksamheten, hur upplägget fungerar, hur eleverna skulle se på materialet etc. Ett skoj sommarnöje som dessutom ger lite inkomst på lönekontot (som kan användas till att betala restskatt med ... :)) Ser verkligen fram emot nästa vecka då 160 sidor läromedel dimper ned i postlådan!

Kommentarer
Postat av: Camilla Malmer

grattis till ditt nya uppdrag!
kanske jobbar vi för samma förlag?
kommer till v den 24/6. hoppas vi kan ses då!

2007-06-16 @ 00:05:01
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Klart vi ses under sommaren! Kanske en brunch på vanliga stället?! :)

2007-06-16 @ 08:56:26
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0