träningstips

  

Idag återupptog jag en gammal fin vana: träna hemma framför TV:n! Köpte en motionscykel för något år sedan och cyklade flera gånger i veckan på den (fråga mig inte hur jag trots det lyckades gå upp 20 kg ...), men så flyttade vi till ny stad, började på gymmet och cykeln har sedan dess stått och samlat damm.

Ishalkan ute gjorde att en kvällspromenad till gymmet kändes allt annat än lockande så eftersom en helkväll på soffan kändes väl slappt dammade jag av cykeln, slog på ett gamla härliga avsnitt av Ally McBeal och trampade loss. Tror att detta kan bli en vana igen! Så bekvämt när gymmet känns långt borta i vintermörkret och halkan.

Ett annat finurligt träna-hemma-redskap är platta gummiband som finns att köpa på Apoteket. Gummiband tar mer på musklerna än vad man tror! Finns i tre olika motstånd och är busenkla att använda!



Kollade lite i olika kom-iform-böcker med Blossom Tainton igår. Hon och alla andra träningsgurus rekommenderar att man skall börja ta promenader. Är jag verkligen den enda i landet som tycker att promenader är supertrista? Verkar som om hela landet är promenadfrälst! Jag kan gå från A till B om jag har ett ärende, men att gå bara för att gå tar emot (om det inte är i fina omgivningar). Kanske är det lättare med en MP-3 som sällskap? Nej, jag tror att jag håller mig till motionscykeln!



Kommentarer
Postat av: Ylva

Fast om man tar sig ut i halkan kan man räkna promenaden/cykelturen till gymmet som träning också.

2007-01-30 @ 12:02:31
Postat av: blogg_bohemen

nu skall vi inte bli överhurtiga! Haha!

2007-01-30 @ 12:28:52
Postat av: camilla

gå runt växjösjön är mkt bra, även för promenadhatare. man kan inte ångra sig när man gått halva utan man måste ta sig runt...
rekommenderar tidig morgon, så kan du köpa färska frallor ("Må bra"-råg) på Askelyckan på hemvägen!

2007-01-30 @ 23:41:05
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

tidig morgon ... gääääääääsp! Frallor efteråt är iofs inte helt fel! Kanske det blir EN runda när våren kommit! :)

2007-01-31 @ 08:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0