malmömys

Att åka till Malmö på minisemester var supertrevligt! Har inte varit i Malmö mer än någon timme förrut så det här blev mitt första riktiga besök i staden. Mycket varcker stad med mysiga parker och massor av caféer. Tror att jag blivit lite Malmöfrälst!



Hotellet vi bodde på låg centralt och bra vid Stortorget. Vi hade betalat för ett budgetrum (lite smalare säng), men eftersom rummet inte var klart när vi kom så uppgraderade de oss till ett "vanligt" dubbelrum. Tackar, tackar! Det kallar vi bra service! Hotellfrukost är alltid underbart gott och denna utnämner jag till den bästa vi varit på! Åt som en galning och rullade ut från matsalen!

Shoppingen blev också lyckad. Hade egentligen ingen plan på att shoppa, men fynd är svårt att motstå. Har länge letat efter en ny handväska, men inte hittat någon. Hade gett upp hoppet, när den plötsligt bara hängde där och kostade endast en hundralapp! Lycka!



Fyndade även nya, underbart plommonfärgade manchesterbyxor och snygg ljungfärgad tröja på mitt älskade Gudrun Sjödén.

Efter förmiddagspromenaden i parken besökte vi Malmö Stadsbibliotek. Vacker byggnad! Alltid roligt att besöka stora bibliotek och förlora sig en stund bland alla böcker. Bäst gillade vi de kubliknande våningsplanen som påminnde om kulissen till Elvis musikvideon "Jailhouse Rock"! Fick lite svindelkänsla när jag tittade ner ... 



Innan hemfärd igår kväll blev det en favorit-i-repris-middag på Indian Side vid Lilla torg. Så otroligt gott! Jag mumsade gladeligen i mig min extra starka curry, medan Sambon hällde på sked efter sked med Raita för att få bort hettan! Stackars gubben! :) Nöjda och proppmätta knallade vi sedan till centralstationen för hemfärd. Tror inte att det dröjer långe innan vi åter besöker mysiga Malmö!


Helgen bästa: Ekologisk varm choklad från Emmerys. Behövdes i kylan!

Helgens mest romantiska: Promenad i parken efter frukost på lördagen. Parker är på något vis i sig själva romantiska.



Helgens läskigaste: Gässen som anföll oss i parken. Flög in precis över våra huvuden och skränade! Otäckt!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Visst borde gäss förbjudas? De som köpte svärmors hus hade gäss som vakthundar. Tror inte de fick så många gäster med två ilskna gäss framför dörren.

Malmö är fint. Jag vill också dit.

2007-01-29 @ 14:54:07
URL: http://www.yfronten.blogg.se
Postat av: blogg_bohemen

Håller helt med! Bort med gässen! Minns att vår granne hade en gås när jag var liten, den var snäll på avstånd och galen på nära håll!

2007-01-29 @ 19:12:36
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0