räddad av radion



Har så svårt att koncentrera mig på jobbet när det är tyst så därför har jag införskaffat mig ett par hörlurar och lyssnar dagarna i ända på musik via Internet. Reklamradions utbud tröttnar man rätt snabbt på måste jag erkänna, samma låtar dag efter dag. Räddaren i den musikaliska nöden heter sr.se. Gamla hederliga Sveriges Radio har en mängd bra kanalar som man kan lyssna på via nätet.

Vid provrättning rekommenderas SR Klassiskt. Har alltid uppskattat klassisk musik när jag måste koncentrera mig och på SR Klassiskt har de en skön blandning av, för mig ,okänd klassisk musik och kända stycken.

När man skall kolla sin mejl, leta info på nätet och planera lektioner finns flera alternativ. P3 Star spelar en blandning av topplistemusik som är rätt OK, men stundtals lika upprepande som reklamradiostationerna. P3 Svea spelar ung svensk musik som kan vara allt från toppenbra till "hur f-n kunde de få spela in en skiva???". Favorit för tillfället är P3 Atlas som spelar musik från hela världen. Underbar blandning av alla möjliga musikstilar och språk. Denna förmiddag har jag avnjutit fransk hiphop, skönsjungen ballad av Sophie Zelmani (en gammal favorit), arabiska tongångar och mitt i allt lite reagge. Gillar man blandad musik är detta rätt kanal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0