förtrollad jul

Julen var full av barn och aktiviteter, precis som jag väntat mig och precis som det skall vara. Underbart!



Anlände till kära syster den 23:de och tog med hennes båda små konståkningsprinsessor på passande prinsessfilmen Förtrollad, som jag faktiskt måste erkänna var riktigt underhållande. Sambon uppskattade den också, och jag såg i ögonvrån hur han satt och myste med sin bilpåse och läskflaska! Flickorna gav den lite olika betyg, den äldsta var rädd för häxorna och gav den lågt betyg, medan den minsta älskade de otäcka häxorna och gav den högsta betyg ... Ja, se barn!



Julafton inleddes med välbehövlig promenad för att sedan kunna stoppa magen full med mat, vilket jag naturligtvis gjorde ... Tomten kom, delade ut packet till mamman och pappan men inget till barnen ... undrar vad kära syster tänkte med när hon packade den julklappssäcken ... massor av klappar blev det trots allt till alla och envar och efter det kände vi oss så trötta att det blev en lugn kväll.

På juldagen sov alla lääääänge och därefter blev det sightseeing i omgivningarna och stopp vid kära systers nyinköpta sjötomt där det skall byggas hus. Kommer att bli helt fantastiskt att sitta på deras veranda och titta ut över vattnet och solnedgången! Inte alls avundsjuk ... :)



Snabbvisit till Dalarna där jag träffade vänner i två omgångar och uppdaterades om vad som händer i deras liv. AE den stackarn fick magsjuka mitt i fikat men AD berättade trevlig nyhet om flytt till gigantisk tvåa med å-utsikt. Verkar vara en toppenlägenhet!

Avslutade min dalavisit med heldag tillsammans med JA, JHS och MM i JHS nyrenoverade hus. En riktig liten drömvilla som kändes hur hemtrevlig som helst och som verkligen var hennes stil in  i minsta detalj. Massor av mat, godis och glass smaskade vi i oss samtidigt som vi planerade vår lilla spa-resa till Estland som vi unnar oss själva som 30-årspresent.

Landade igår i Arvika hos min älskling och räknar med några underbart slappa dagar med massor av sova och bokläsning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0