semestertankar

 

Snart maj och solen lyser allt oftare och varmare. Sommaren hägrar och semesterplaner börjar ta form. I år har vi en budget som är miniliten när det kommer till semester så därför är det de billiga alternativen vi diskuterer.

Både jag och Sambon känner att om vi skall åka någonstans i år (vilket inte alls är säkert att vi göra) så vill vi att semestern skall vara stressfri och underbart avkopplande. Ett av alternativen vi tittar på är därför cykelsemester på Österlen. Tänk att cykla fram, sakta och behagligt, bland äppelodlingar, Brösarps backar, sandstränder för att sedan äta middag på någon mysig uteservering efter en dag i solen. Kan en semester bli bättre?



Jag har testat cykelsemester förrut, på Gotland tillsammans med Mor. Vi hade en toppenvecka! Tältade på underliga platser, åt lunch tillagad på stormkök, stannade och fikade så snart vi kände för det, badade och solade samt besökte ett och annat turistmål. Cykelsemester är toppen bara man har en bekväm cykel!



Jag skulle också kunna tänka mig att ha en riktigt slapp vecka i Leksand, där fokus skulle vara att inte göra någonting mer än att läsa och njuta av stranden och en latte på Siljans Konditori. Trots att det snart är två år sedan vi flyttade från Leksand, och trots att jag då inte ville något annat än flytta därifrån, så finns det mycket jag saknar och skulle vilja återvända till. Inte minst min stammishörna på Siljans! Varför inte också köra standardbeställningen "en latte och en grahamssmörgås med ost och skinka, tack!"

Usch, nu blir jag nostalgisk och gråtmild!

Nyfiken som jag är undrar jag naturligtvis vad ni, mina kära bloggläsare, skall göra i sommar. Skriv gärna och tipsa om bra semestermål i kommentaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0