lyckan finns i Ullared!

 

Så underbart GeKås i Ullared är! Och så lycklig man känner sig när man betalat sin 3400 kr i kassan och bär hem schampoflaskor och duschkrämer, mattor, plåster, rakhyvlar, nya träningsbyxor, badrumsvåg till mor, bakplåtspapper och en massa annat nödvändigt! Älskar Ullaredsshopping! Dessutom kan man inte annat än älska ett fenomen som GeKås dit folk verkligen vallfärdar för att shoppa loss. Alla har minst en kundvagn och den är överfull!

Enligt GeKås lilla informationsbroschyr så är den typiska ullaredsshopparen en kvinna på 43 år som åker 20 mil två gånger om året till Ullared. Hon shoppar för 2700 kr och bor i ett hushåll med tre personer. Min egen empiri säger att det stämmer!

Efter lördagens shopping är balkonggolvet täckt med finfina bambumattor med tygkant runt. Blev supersnyggt och känns mycket mer inbjudande än ett kallt betonggolv. Sambon är dock rädd för att vi kommer att sätta eld på dem när vi grillar ... Jag hävdar att de trasmattor vi brukat haft tidigare på våra balkonger är minst lika brandfarliga. Kan ju inte vara rädd för allt! :)

Jag känner mig lite extra nöjd med mina nya träningsbyxor som jag fyndade för endast 80 kr. Mina kuddar till läshörnan var också ett fynd. Sambon inhandlade nya arbetsbyxor och lite nya verktyg. Alla nöjda och glada!

Tror nog att vi det blir en bussresa till Ullared i höst igen!




Kommentarer
Postat av: Cillan

Jag håller fullständigt med! Det är synd att det är så långt dit nu när jag flyttat hem till kiruna igen, typ 170 mil. :)

2007-04-23 @ 08:53:55
URL: http://cecilian.blogg.se
Postat av: blogg_bohemen

Det är ju en bit ... Men jag har hört talas om flygcharter till Ullared från Kiruna. Finns det kvar?

2007-04-23 @ 13:30:22
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0