fundering i duschen

  

Var (som vanligt!) på gymmet idag, duschade (som vanligt!) efter mina spinningpass. Bredvid mig i duschen står, föga förvånande, en annan tjej. Allt precis som vanligt hittills alltså. Det enda som skiljer denna tjej från det flesta andra är att hon tillhör falangen "jag tycker att man får göra vad man vill i offentliga duschar" så hon börjar tvåla in det heliga med raklödder och plockar gladeligen fram rakhyveln! Jag gick (läs sprang) ut ur duschen!

Vad är det med folk!!! Varför måste de syssla med sådant i offentliga duschar??? Jag vill inte trampa omkring i hennes könshår på min väg ut ur duschen! Jag fattar verkligen inte hur hon ens kom på tanken!

Finns en annan kategori i falangen "jag tycker att man får göra vad man vill i offentliga duschar" och det är fotvårdstanterna. Alla som någon gång varit på ett badhus känner till dem. De sitter där och sprider sina bortfilade förhårdnader på golvet och jag tycker att det är så äckligt! Än en gång varför? Det värsta är när man ser samma fotvårdstant en stund senare i bastun glatt smaskande på en apelsin. Motbjudande!

Är det bara jag som reagerar? Är jag överkänslig? Gillar folk att kliva omkring i varandras bortrakade könshår och bortfilade förhårdnader från stortår? Jag skulle aldrig göra sådana saker i en offentlig dusch. Fy!

Håller män också på med sådant här i gymmets duschar? Någon som vet? Någon som vill bekänna?


Kommentarer
Postat av: camilla

instämmer! till din lista skulle jag vilja tillägga:

inte raka överkroppen med hyvel i ångbastun och inte pusta för högt när det är dimmigt - kan misstolkas och skrämma medbastande damer...

2007-04-22 @ 18:08:36
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Hmmm ... stön i ångbastun låter ju lite läskigt! Tur att det inte finns någon på mitt gym! :)

2007-04-23 @ 08:40:46
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0