cykelstöld



Någon har stulit min cykel! Blir så j-la arg! Varför kan vissa inte låta bli andras saker? Och varför var de tvungna att stjäla min cykel, den billigaste i hela cykelstället? Står flera cyklar av finfint märke precis bredvid min. Typiskt! Nu måste jag köpa en ny cykel och det var kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig. För vilka pengar skall jag nu åka på sommarsemester?

I samband med cykelstölden fick jag dock möjlighet att prova att anmäla brottet på polisens hemsida. Så smidigt! Bara att klicka och skriva lite! Måste underlätta mycket för polisen att sådana här standardbrott kan anmälas via Internet istället för att de skall ha en telefonlinje öppen. Spar dessutom en massa tid för oss som skall anmäla brottet, vi slipper telefonkön!

Den stora frågan är nu bara, vad skall jag köpa för cykel denna gång? Har haft en Svalan, en kärringhonda av okänt märke och senast en Greenfield. Skall jag slå till på en Sjösala denna gång? Vill inte betala hur mycket som helst för en cykel, de kan ju bli stulna! Vilket märke det än blir så skall jag inte ställa den i cykelstället utanför porten utan alltid ställa in den i cykelförrådet! Man blir vis av erfarenhet ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0