brand och qi gong

Ibland tvingas man att göra nya saker. Som idag när vi skall till flygfältet och ha brandövning. Har aldrig varit på en sådan övning. Vad förväntas man göra? Tycker det verkar lite läskigt ... OK för att lära sig använda brandsläckare, men en kollega sa att ibland skall man krypa i trånga gångar och försöka rädda dockor (läs människor). Jag har lite anlag för klaustrofobi ... Kommer inte att krypa i någon gång. Skall bli en spännande förmiddag!

Eftermiddagen skall Jobbet tillbringa på simhallen och motionera. Qi Gong ch spinning står på schemat tillsammans med en massa skön relax. Det var tio år sedan jag gick på Qi Gong så det skall bli extra skoj med ett sådant pass. Bra initiativ av Ledningen!

Överlevde dietistbesöket igår. Nu är det bara att hitta struktur på ätandet och plussa med lite grönsaker och frukt. Kan funka. Måste funka. Fick en smärre viktchock, så nu är det bara att skärpa sig! Full av entusiasm gick jag på kvällen till gymmet för ett svettigt spinningpass. Det visade sig bli det tyngsta spinningpass jag någonsin varit på! Helt underbart uttröttande! Fick värsta energikicken efteråt! Gick hem och lagade nyttig middag till mig och Sambon och somnade sedan med gott samvete.

      


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej igen,

Hoppas du överlevde förmiddagen och blev Zen-lugn i badhuset. Jag gillar inte heller sånt där, t.ex. livräddning, att tvingas blåsa luft i en plastdocka, eller ännu värre en levande person. Horror!

Med all säkerhet ses vi på torsdag kväll. Emma får berätta mer.

2006-10-31 @ 10:27:51
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Vad händer på torsdag kväll? Nu blir jag nyfiken! Mejla mig! :)

2006-10-31 @ 21:14:46
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0