bibliotek och annat

Bibliotek är viktiga inrättningar, som ibland behöver förnyas eller byggas helt nya. I min Hemstad har nytt biblioteksbygge diskuterats, men kommunen har nu beslutat att skjuta upp det ytterligare något år. Synd, för i Hemstaden behöver verkligen biblioteket en ansiktslyftning, eller ännu hellre en helt nybyggd, spektakulär lokal.



I min nya, småländska hemstad är det någon som under lördagen vält en av kvinnorna i statyn utanför konsthallen. Onödig skadegörelse av mycket tankeväckande staty av Marianne Lindberg de Geer.



Högst på önskelistan just nu står annars en nyöppning av kaféet på Smålands museum. Fantastisk lokal och underbart lugn. Synd att inte fler hittade dit medan kaféet var öppet. Ibland är jag nästan lite sugen på att starta kafé där själv, men ... Lite feg är jag ju ....



TV:s bästa program för tillfället är The Amazing Race (Destination: en miljon). Ett antal par tävlar om en miljon dollar genom att resa över hela jorden och få olika uppdrag efter vägen. Mycket spännande! Annars måste jag säga att Dr House är klart underhållande med sin cyniska livsinställning och smärtsamt ärliga kommentarer!

   

Kommentarer
Postat av: Topsy

bibliotek är typ människans bästa uppfinning! eller nåt. :P nämen seriöst, det är en så genialisk idé, usch och fy om jäkla alliansen gör så att det börjar kosta pengar. :/ alla måste ju ha samma chans att få lära sig saker och ta del av kulturen!

sen måste jag även instämma i vad du säger om house. man måste ju bara älska honom! :D

2006-10-22 @ 20:26:38
URL: http://fantoven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0