lucia



Luciadagen i år var så där lugn och behaglig som en riktigt bra luciadag skall vara. Mina tappra elever räddade skolans luciatåg genom att ställa upp och sjunga, visserligen hellre än bra ... Skolan fick i alla fall höra några julsånger och se en manlig lucia skrida fram i mörkret! De är så rara, mina underbara elever!

Tradition på skolan är också att den 13 dec spelar hela skolan innebandyturnering. Alla klasser anmäler lag och de som inte spelar agerar hejarklack. Underbar stämning, mycket folk och framåt dagen en obligatorisk doft av svett! :) Det sistnämnda något mindre mysigt ...

Eftermiddagen tillbringade jag på universitetsbibliotekets trevliga café med en rättningshög av det roligare slaget. Fick mycket gjort och hann till och med ta en snabbfika med E. Alltid lika trevligt! Kändes så skönt att få undan högen! Nu har jag bara tre rättningshögar kvar, hoppas att jag hinner dem före jul.

Ett riktigt vackert luciafirande i Domkyrkan fick avrunda dagen. Estetelevernas vackra sopranstämmor och djupa basröster bidrog till stämningsfull avslutning på dagen. Bäst var en nytolkning av Staffan Stalledräng i bland annat reggae-takt! Spontana applåder och muntra miner! Lämnade gladeligen kollekt vid utgången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0