influensadimmiga TV-ögon



Som ni alla vet älskar jag att sjunka ned i TV-soffan efter en lång arbetsdag och titta på eftermiddagsserier. Jag kan till och med längta efter en ledig dag, så jag kan titta på alla. Nu när jag legat hemma i den vidriga influensan lockar inte dessa serier lika mycket längre ... Lite som när man måste läsa en bok och inte vill ...

  

Bäst är fortfarande Doktorn kan komma och Hem till byn (Emmerdale), sämst är Martha och Tre Kronor. Minns ni TV4-serien Tre Kronor med familjer som Bernstens och Corianders? Fick en smärre chock igår när vinjetten rullade ut och det stod avsnitt 105!!! Gjordes det så många??? Visades den varje dag, eller visades den under flera år en gång i veckan? Jag minns att serien inte var särskilt bra första gången och tyvärr blir den inte bättre efter lagring. Inte ens en influensaglansig blick hjälper! :)

Idag är första dagen utan ont i kropp in extreme, så jag kanske kan skippa någon serie och läsa lite istället. Tanken på att hålla upp en bok har hittills förvärrat mitt ont.

Det positiva med att vara sjuk är att Sambon pysslar om mig! Så söt och snäll han kan vara! Tror att jag älskar honom ännu lite mer efter att han handlat mat och hållit mig sällskap i några dagar. Sambon ställde till och med in en shoppingdag i Köpenhamn bara för att han inte ville lämna mig ensam hemma. Så rart! Puss, min älskling!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Stackars sjukling! Har också hamnat i TV-koma - slappt och skönt. Såg du Bamse i Tre Kronor-pekoralet? Vi är tyvärr släkt.

2006-12-19 @ 11:26:43
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Släkten är värst, som det heter! :) Frivillig TV-koma är alltid toppen, jag längtar nästan efter att ha lektion istället! :)

2006-12-19 @ 12:59:55
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0