tematrio - tonårsläsning




I veckans tematrio vill Lyran att vi berättar om tre bra böcker skrivna för ungdomar och unga vuxna. Jag väljer att skriva om tre böcker jag skulle vilja läsa och så klart hoppas jag på att det är bra böcker.

1. Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Behöver jag ens kommentera? Jag stämde ju in i hyllningskören kring Cirkeln så jag hoppas att Eld är minst lika läsvärd.

2. Hello Kitty måste dö av Angela S Choi. En bok om krav på hur man skall vara som ung asiastisk-amerikansk kvinna men också om gamla kinesiska värderingar och heder. En bok jag verkligen ser fram emot att läsa.

3. Du kanske inte vet det, men Döden spelar faktiskt inte handboll av Linda Belanner och Fredrik Persson. Mattias är 14 år och medhjälpare till Döden, som har lila sammetskavaj istället för svart kåpa. Jag tror att detta kan vara riktigt bra!

Kommentarer
Postat av: BokMamma

Jag är lite nyfiken på "Du kanske inte vet...". Verkligen en udda titel.

2012-05-07 @ 16:16:51
URL: http://bokmamma.blogspot.com/
Postat av: blogg_bohemen

Visst är det en lockande titel! Så oväntat med handboll!

2012-05-07 @ 17:17:34
Postat av: Lyrans Noblesser

Den där Hello Kitty-boken måste jag nog spana in.

2012-05-07 @ 20:07:29
URL: http://lyrannobel.blogspot.com
Postat av: Lyrans Noblesser

Den där Hello Kitty-boken måste jag nog spana in.

2012-05-07 @ 20:13:04
URL: http://lyrannobel.blogspot.com
Postat av: blogg_bohemen

Hello Kitty-boken riktar sig nog inte direkt till tonåringar utan kanske snarare till de som är i 20-årsåldern, men jag räknade in det i unga vuxna. Jag tänkte låna den på bibblan idag, men det visade sig vara kö på den. Tydligen en rätt populär bok alltså.

2012-05-07 @ 20:34:17
Postat av: Cassandra

Både <b>Hello Kitty måste dö</b> och <b>Du kanske inte vet det, men Döden spelar faktiskt inte handboll</b> låter väldigt intressanta. Jag blev ganska såld på det där med lila sammetskavaj istället för svart kåpa, måste erkännas.

2012-05-08 @ 15:54:06
URL: http://lacrimamens.com/blog
Postat av: blogg_bohemen

Haha - åh, så skönt att nån mer än jag diggade det där med lila sammetskavaj!

2012-05-08 @ 18:28:33
Postat av: Boktjuven Ingerun

Stackars Hello Kitty då...men sånt händer. :) Eld tog jag också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0