bokbloggsjerkan 18 - 21 maj



Den här veckan handlar jerkan om var vi köper våra böcker:

Många beställer sina böcker från Bokus eller Adlibris. Har du andra tips på internetbokhandlar eller liknande där man kan få tag på böcker till åtkomliga priser?

Jag köper alltid mina böcker från Bokus. Jag tycker deras sajt är mycket mer tilltalande än huvudkonkurrentens och så är det ju trevligt att få lite bonus på MedMera-kortet. Jag använder mig även av Dito, som ju även det tillhör Bokus. På Dito köper jag de ljudböcker som jag lyssnar på och nu har jag även gett e-boken en seriös chans och laddat ner En dåres försvarstal till min IPhone. Funkar OK att läsa från skärmen, men det slår inte pappersboken.

När jag tog tjänstledigt ett år och läste psykologi köpte jag vid två tillfällen begagnad kurslitteratur via kurslitteratur.se. Det funkade bra och i många fall spelar det ju ingen roll om man inte köper den allra senaste upplagan eftersom det, framför allt i amerikansk kurslitteratur, står samma sak i upplagorna.

Kommentarer
Postat av: Monika

Jag har inte köpt någon e-bok än, bara lånat, men Dito ska jag kolla upp.

2012-05-18 @ 17:49:12
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Anna

kurslitteratur.se ska jag tipsa dottern om som studerar.

2012-05-19 @ 10:06:23
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.se/
Postat av: Boklusen

Bonus är aldrig fel:)!

2012-05-19 @ 14:36:39
URL: http://boklusensbokblogg.blogspot.se/
Postat av: blogg_bohemen

Monika: Dito funkar bra tycker jag och de har ofta erbjudanden av olika slag som gör priserna lite mer tilltalande.



Anna: Som student vill man ju alltid ha ett spara-pengar-tips och gärna slippa kopiera böckerna ... :)



Boklusen: Bonus tackar man aldrig nej till! :)

2012-05-19 @ 16:09:53
Postat av: Evalinn

Det är så intressant att de flesta verkar föredra ANTINGEN adlibris eller bokus, de flesta verkar ha en bestämt åsikt där. Själv vet jag knappt skillnaden, om jag inte får tag i boken på Bokbörsen så kollar jag på de andra två och där jag hittar den först, där beställer jag. :-)

Postat av: Stockholmsflickan

Kul med någon som har fastnat för Bokus! För min del är det mest en slump att det blev Adlibris, första beställningen gjordes där någon gång för länge sedan och ja, sedan har jag hängt kvar där. Lite tråkigt kanske... :)

2012-05-20 @ 22:11:41
URL: http://skrivande.blogspot.com
Postat av: blogg_bohemen

Vi Bokusälskare tycks vara i minoritet av någon anledning. Förstår inte alls varför, men bokbloggarna tycks vara Adlibrisfrälsta. :) Det händer att jag är inne på Adlibris hemsida men jag tycker alltid att den är lite rörig och tråkig, så det slutar ändå med en Bokusbeställning. Åtminstone när det gäller skönlitterära pocket. Är det kurslitteratur är jag helt prisstyrd och det är också där som de stora prisskillnaderna finns, tycker jag.

2012-05-21 @ 07:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0