en helt ointressant enkät

Trött söndag, så jag tar och svarar på en enkät som gör att ni får veta 100 fullständigt ointressant saker om mig. Bra, eller hur? :) Hittade enkäten hos Annika, som i sin tur hittat den hos Monika.

1. Hur gammal är du om fem år?
38 år

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min älskling

3. Hur lång är du?
 163 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Honey - riktigt dålig dansfilm som jag slötittade på igår eftermiddag. TV3 är verkligen kvalitets-TV ... :)

5. Vem ringde du senast?
Lilla mor som fyller år idag.

6. Vem ringde dig senast?
Min lillebror

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Det var ett reklam-sms

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda. Eller ja, de var aldrig gifta, men de bodde ihop i över tjugo år.

10. När såg du senast din mamma?
På nyårsdagen

11. Vilken ögonfärg har du?
Blågrå

12. När vaknade du i dag?
Vid halv åtta-tiden

13. Vilken är din favoritjulsång? 
Svårt, men kanske Adams julsång (O helga natt)

14. Vilken är din favoritplats?
Bara jag känner mig avkopplad är jag nöjd, men jag älskade att dricka myntate vid strandpromenaden i Hammamet, Tunisien.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Tunnelbanan

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Kanske i Gävle, eller så bor vi kvar här i Småland

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Det minns jag inte, så kanske inget alls?

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
 Skrattar gott varje dag på jobbet tack vare mina galna kollegor

19. Hur stor är din säng?
160 cm bred, 200 cm lång

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Tre.

23. Hur många landskap har du bott i?
Fyra.

24. Vilka städer har du bott i?
Borlänge, Ludvika, Karlstad, Sandviken, Leksand och Växjö.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota (i alla fall på sommaren).

26. Är du social?
Inte särskilt.

27. Vilken är din favoritglass?
Kolaglass eller något med nötsmak.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Äppelpaj.

29. Tycker du om kinamat?
Ja.

30. Tycker du om kaffe?
 Ja.

31. Vad dricker du till frukost?
Vatten och sen en kopp kaffe.

32. Sover du på någon särskild sida?
Beror ju på hur man räknar, men om man står vid sängens fotända och tittar mot huvudändan så sover jag på höger sida.

33. Kan du spela poker?
Nej, och inte vill jag lära mig heller.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Inte särskilt.

35. Är du en beroendemänniska?
Ja när det gäller vissa saker.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej.

37. Vill du ha barn?
Nej.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Några engelska fraser kan jag väl pressa fram och möjligen minns jag några ord från tyskan.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Beror lite på.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Skulle vilja spendera mer pengar på resor.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Serier i stil med Big Love eller 30 grader i februari. Engelskt kostymdrama och brittiska deckare tittar jag också väldigt gärna på.

44. Kan du rulla med tungan?
Jodå.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Skulle egentligen kunna nämna flera eftersom människor är roliga på olika sätt.

46. Sover du med gosedjur?
Nej.

47. Vad har du för ringsignal?
Tamally Maak.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nej.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En penna.

50. Flirtar du mycket?
Nej.

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Senaste utlästa var Stjärnlösa nätter av Arkan Asaad. 

54. 
Läser du dagstidningen?
Skummar igenom DN:s app.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.

56. Dansar du i bilen?
Nej.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P1.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
En inköpslista.

59. När var du i kyrkan senast?
Skolavslutningen förra året.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Min klassföreståndare och mattelärare Margaretha (som tyvärr inte kunde lära mig någon matte ...).

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Vi var nog på Öland i en vecka när jag var typ sju år ...

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Min älskling.

63. Vad lyssnar du på just nu?
Hör att det blåser ute.

64. Har du varit med i tidningen?
Ja.

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Undviker konstiga matvaror.

66. Vem såg dig naken senast?
Min älskling.

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Rosa.

68. Hur imponerar man på dig?
Säger eller gör något extra genomtänkt och intelligent.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
 En av mina gamla gymnasiekompisar.

70. Har du någon piercing?
Nej.

71. Din största vinst?
Har nog vunnit 500 kr på Triss som mest.

72. Civilstånd?
Sambo.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Facebook, diverse bloggar, jobbrelaterade sidor.

74. Är du fåfäng?
Nej.

75. Ångrar du någonting du gjort?
Ja, allt annat anser jag vara lögn.

76. Hur gammal är din pappa?
58 år.

77. Vilket är ditt drömjobb?
Jag funderar till och från på den frågan men har ännu inte funnit svaret. Kanske passar nuvarande jobb mig rätt bra.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Besöka Jerusalem.

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
En hund och en kanin.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Jag för anteckningar om alla bidrag under semifinalerna av Eurovision Song Contest. Jag älskar köttbullar med kryddpeppar i. Rosa är min favoritfärg.

81. Svär du ofta?
Ja.

82. Sverige när det är som bäst?
Strax innan solnedgång i juni när träden kastar långa skuggor och luften är behagligt varm men ändå med en liten kyla i luften.

83. Kan du åka slalom?
Nej. Skulle aldrig ens försöka.

84. Vad har du ätit i dag?
Två rågkakor med köttbullar och en latte till det.

85. Vad har du för utbildning?
Gymnasielärare och därmed även en fil. kand.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Nöjd och nöjd ...

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Är ju inte helt överens med min krånglande rygg.

88. Vilken är din bästa egenskap?
Kan ta saker och ting med en klackspark och det behövs emellanåt.

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Har ett väldigt hett humör ...

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Historia är inte riktigt min grej ... men visst det vore väl kul att träffa Heliga Birgitta kanske

91. Saknar du något?
Energi och uthållighet.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Om det är viktigt för den personen som fyller år.

93. Vad gör dig ledsen?
Känslan av att inte räcka till.

94. Vad gör dig glad?
Allt möjligt. Det är nog ganska lätt att göra mig glad.

95. Har du varit gift eller förlovad?
Nej och det är inte heller något som jag drömmer om.

96. Vad ska du göra i helgen?
Samma som hittills, just ingenting alls.

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Är nog inte så knasig av mig ...

98. Vad har du för laster?
Latte, chips, tv-tittande.

99. Vem är din förebild?
Har aldrig haft någon.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Fortsätta surfa lite och sedan ta mig till gymmet för ett pass Body Balance.


Kommentarer
Postat av: Monika

Växjö besökte jag för första gången förra våren och blev faktiskt lite förälskad i stan. Hade inte riktigt väntat mig det :)

2012-04-01 @ 16:30:24
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: blogg_bohemen

Kul att du fick att positivt intryck! Det har tagit mig några år, men nu tycker jag Växjö är en helt OK stad att bo i.

2012-04-02 @ 11:38:33
Postat av: mind the book, C.

wow! att fylla i allt det där kräver både energi och uthållighet. rolig läsning var det också : )

2012-04-13 @ 18:41:16
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

C - jo, det tog lite tid men ibland är det rätt kul att svara på en mastodontenkät! :)

2012-04-15 @ 18:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0