tematrio - augustvinnare

Ja, jag får väl erkänna att jag tyvärr inte har läst någon av årets Augustprisnominerade i den skönlitterära klassen. Men några av det tidigare har jag i alla fall läst så jag hänger på Lyrans tematrio även denna vecka.



Berätta om tre böcker du läst eller har lust att läsa.

1. Aprilhäxan av Maj-Gull Axelsson. Åh, vad jag älskade den här boken! Tycker fortfarande att det är den bästa bok jag läst av Axelsson. Det är få böcker jag känner för att läsa om, är så rädd för att inte tycka lika mycket om boken då, men Aprilhäxan skulle jag faktiskt kunna tänka mig att läsa igen.

2. Underdog av Torbjörn Flygt. Också det en älskad bok med en viss grad av igenkänningsfaktor. Jag har även läst de andra böckerna som Flygt skrivit och funnit dem läsvärda. En riktigt bra svensk författare helt enkelt.

3. Korparna av Tomas Bannerhed. Av de böcker som är nominerade i år är jag mest nyfiken på Korparna. Bokens innehåll intresserar mig och jag hoppas att den snart kommer i pocket.


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag gillar också Aprilhäxan och Underdog. Köpte Flygts Outsider på bokmässan och ser mycket fram emot den.

2011-10-19 @ 08:20:56
URL: http://enochannanbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0