det där med matlagning ...




Kokböcker. Jo, jag har ett antal, har till och med kvar den gamla hemkunskapsboken. Massor av recept att inspireras av och laga till. Och vad gör jag? Går till ICA:s frysdisk. Eller Konsums för att vidga vyerna. Skyller på att det är så oinspirerande att laga mat till bara en person men i ärlighetens namn är jag väl inte intresserad av matlagning över huvud taget och särskilt trist är det faktiskt att laga mat när man skall äta ensam framför TV:n.

Men nu skall det bli annat, jag måste helt enkelt ta tag i det här med matlagningen. Om inte annat för att ha något att ta med som matlåda till jobbet. Börjar liksom bli lite skämmigt att alltid ha hel- eller halvfabrikat i lådan, när många kollegor verkar ha ett brinnande matintresse ... Gick en inspirationsrunda på bibliotekets kokboksavdelning och hoppas nu att dessa lånade receptsamlingar skall få mig att brinna för råvaror, smaksättningar och koktider. Eller i alla fall få mig att finna arbetet vid spisen lite halvt lockande och uthärdligt ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0