bokmässeenkät

Dags för en bokmässeenkät så här en vecka innan. Denna kommer från kolikbloggen.

Namn: Blogg_bohemen
Hemort: Hemort är ett svårt begrepp när man flyttat runt mycket, men just nu är jag i alla fall smålänning
Jag har varit på Bokmässan i Göteborg (ggr): Tre gånger (2005, 2007, 2009)
På årets bokmässa ska jag: Besöka montrar, spontanlyssna på olika scenframträdanden, besöka några inplanerade programpunkter, shoppa böcker och inte minst titta på folkhavet och försöka hitta en sittplats när kaffesuget sätter in.
Mitt bästa bokmässeminne: Första besöket har naturligtvis en särskild plats i hjärtat. Var totalt oförberedd på mässans storlek och antal människor. En av mina kollegor hade högklackade skor; jag är fortfarande fylld av beundran.
Några böcker jag ser framemot: Besök i förlaget Normals monter är tradition och jag köper alltid minst en pocket hos dem. Nya Doxa har alltid bläddervänliga, men kanske mindre köpvänliga böcker. Hoppas generellt på att bli överraskad och hitta bra erbjudanden.
Jag hoppas få se: Spännande litteratur från Afrika och någon kulturkändis
Jag hoppas slippa: Skoskav, bankomatkö och huvudvärk
Mitt bästa bokmässefynd: En fin anteckningsbok som förgyllde mitt skrivbord och mina konferenser under läsåret 07/08.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0